17. července 2012 v 11:18 | Briannag |  Volné recenze
Recenze - Sametový anděl

Sametový anděl
Kniha: Sametový anděl
Autor: Jude Deveraux
Vydáno: 2010
Počet stran: 246

Anotace: Příběh se odehrává v Anglii v šestnáctém století za vlády Jindřicha VII., zakladatele slavné dynastie Tudorovců. Hrdinkou románu je Elizabeth Chatworthová ze znepřáteleného rodu Chatworthů. Je unesena a předána nahá a zabalená do koberce jako dar Milesovi Montgmomerymu. Počáteční vzájemná nenávist mezi Elizabeth a Milesem se postupně mění ve vášnivou lásku. Oba mladí lidé musí překonat řadu těžkých zkoušek a vyrovnat se s mnoha dramatickými situacemi až konečně jejich láska dojde naplnění.

Roger Chatworth unesl a znásilnil Mary Montgomeryovou, ta se poté zabila a oba dva rody se začaly nenávidět. Překrásná Elizabeth Chatworthová vyrůstala na panství své nejstaršího bratra Edmunda, zvrhlého a krutého násilníka, který se bavil ubližováním jí i jejímu mladšímu bratru Braianovi. I přes snahu jejího druhého bratra Rogera to zastavit, byla Elizabeth několikrát vystavena neúspěšným pokusům o znásilnění a vyvinula se u ní silná nenávist vůči mužům a všemu co s nimi souvisí. Když je zajata a poslána Milesovi Montgomerymu, který kromě toho, že je z rodu jejich úhlavních nepřátel je znám i tím, že nedokáže nechat nepokoji jedinou sukni, která se k němu přiblíží a své levobočky má údajně rozeseté po celé Anglii je jasné, že o žádné mírumilovné setkání nepůjde.
Panovačný Gavin, mazaný Steven, spravedlivý Raine a nejmladší Miles jsou členy rodu Montgomeryů. Miles odmalička miloval ženy a nesnesl, aby se některé z nich ubližovalo. Když se tedy před ním z koberce vykutálí nahá Elizabeth, nechce jí ublížit a to ani tehdy, když na něj zaútočí sekerou a ani poté co se dozví její jméno. Jen ji odmítne vrátit a chce jí nějakou dobu držet u sebe, protože ho okouzlila. V jeho společnosti Elizabeth poznává, že jsou i jiní muži než znala do teď a že v jejich společnosti může být beze strachu. Netrvá dlouho a naše dvojice se do sebe zamiluje. Jenže jim nikdy nebylo určeno být spolu a Elizabeth je nucena vrátit se domů, aby Milesovi zachránila život. On to bohužel vidí jinak a nechce Elizabeth už nikdy vidět. Poté se však do celé věci vloží král…

Obálka je typická pro Jude Deveraux. Hnědočervené pozadí, žlutý nápis a obrázek na přední straně. Je to dobře, protože vždy, když uvidím tuhle hnědočervenou barvu, vím kdo je autor ještě dřív než se podívám.

Knížka se mi celkem líbila, bylo to příjemné odpočinkové počtení na deštivé odpoledně. Je psána svižně a neobjevovala se žádná hluchá místa. Nicméně mě překvapilo, že Roger Chartwoth vlastně nebyl nijak potrestán za to co udělal a že to nebyl zase takový záporák, na jakého původně vypadal. Poměrně mě ale zklamal Miles, že se z člověka, který by se na ženu křivě nepodíval, se stal ke konci knihy člověk, který byl vůči Elizabeth i trochu hrubý, když od něj odešla a to i přesto, že věděl o jejím "problému".

Knížka volně navazuje na Sametový slib, Horský samet a Sametovou píseň, což jsou příběhy, kterak Milesovi starší bratři ke svým ženám přišli. Rozhodně doporučuji k přečtení. Je to romantika, ale není to zbytečně přeslazené.

70%
Zdroj anotace a obálky - nakladatelství BARONET