22. října 2012 v 11:11 | Briannag |  RC Recenze

Autor: Jessica Inclán
Vydáno: 2011
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 269
Žánr: fantasy, romantika

Sariel, Rufus a Felix, tři bratři nadaní magickou mocí, nad nimiž dokáže zvítězit jen nejmocnější kouzlo na světě -láska.
Fabia Fairová je čarodějka. Když ale na vymrzlé ulici najde bezmocného mladého muže postiženého naprostou ztrátou paměti, nedokáže si s tím poradit ani ona.K jejímu úžasu se však později ukáže, že i on patří ke Croyantům,lidem nadaným magickou mocí. A nejen to. Za útokem na něho stojí jejich společní nepřátelé. Když pak unesou Fabiina bratra, nemilosrdný boj mágů začíná. Začíná však i něco jiného - láska. Mezi krásnou čarodějkou a zachráněným mágem Rufusem zahoří plamen vášně. Co si ale počít, když je zlá kouzla uvrhnou do dvou přízračně spojených, a přesto beznadějně oddělených světů?

Hodnocení obálky: Obálka, knihy Máš proč věřit, mi připomíná léto - světlé modré pozadí a světlovlasá dívka odpovídající popisu Fabie. Celkově mne ale moc nezaujala. Nadpis knížky je vystouplý, vyvedený v růžovofialové barvě. Celkově mi obálka přijde taková nesladěná. Za dívku odpovídající popisu hlavní hrdinky a "vyražený" nadpis získává 2/5.

Obsah:Na stránkách knihy, Máš proč věřit, se píše příběh prvního z bratrů Valasayových - Rufuse. Příběh svým dějem předchází prvnímu dílu (Když uvěříš), který byl o Rufusově mladším bratrovi Sarielovi.
Rufus se vypraví na pomoc Sarielovi, kterého mučí zlá čarodějka Kallisto. Sice se mu podaří Sarielofi pomoci, ale Kallisto mu dokáže zlým kouzlem vymazat paměť a vrhnout ho do světa Moyenů bez jediné myšlenky. Tak ho najde čarodějka Fabie. Zmatený, neschopný promluvit, sedí v zimě na schodech a pokud by na nich strávil noc, hrozilo by mu umrznutí. Fabie vůbec netuší, že má co dočinění s Croyantem.

"Jistě je to jen nějaký ztroskotanec, Moyen. Je to tak smutné. Měla bych ho zavést na kliniku a všechno zjistit."

Přesto se nad k smrti vyděšeným Rufusem slituje, vezme ho k sobě do bytu a postará se o něj. Není to ale tak jednoduché, jak by se snad mohlo znát. Rufus nezapomněl jen to, jak se jmenuje a odkud pochází zapomněl úplně všechno počínaje ovládáním sprchy a konče použitím záchodu. Přesto o několik dní a trpných situací později se zdá, že se Rufusova situace zlepšuje, jeho strach se postupně utišuje a jak zaklínadlo slábne, začínají se objevovat i vzpomínky. Zatímco Rufusův stav se zlepšuje, zlepšuje se i Fabiin přístup k němu. Vysoký, zranitelný cizinec ji začíná čím dál více přitahovat. Bohužel v momentě, kdy se Rufus konečně rozpomene, je unesen Fabiin bratr Niall. Fabie je zničená, Niall je její dvojče a existuje mezi nimi zvláštní spojení, díky kterému spolu mohou neustále komunikovat a teď, když je Niall pryč je poprvé v životě úplně sama. Fabia, Rufus a další croyanti se vydávají na nebezpečnou záchrannou akci. Stojí ale proti ohromné síle a není jasné, zda se jim podaří zvítězit. Jak by se Fabia vyrovnala se ztrátou milovaného bratra? A jak by dokázala žit bez Rufuse? Kdo je s kým a proti komu není dlouho jasné.

Hodnocení: Tentokrát jsem byla lehce zklamaná. Přišlo mi, že tu chybí nějaké větší napětí. Sem tam sice narazíme na nějakou tu záhadku, ale není to nic z kvůli čemu by vám srdce hrozilo vyskočit z hrudníku.
  • Hodně se mi líbilo to spojení, co mezi sebou měli Fabia a Niall.
  • Děj obsahoval na můj vkus málo adrenalinu

Závěr: Celá knížka se mi zdála taková poklidná, na můj vkus už to hraničilo s nudností. Nicméně pokud mezi vaše oblíbené reakce u knih nepatří, hysterický pláč/smích, zoufalé okusování nehtů, prudké bušení srdce a podobně, je knížka Máš proč věřit, určena přesně pro Vás a nějaké odpoledne, které byste rádi strávili v klidu s knížkou.

50%
Za poskytnutí výtisku k recenzi, děkuji nakladatelství Metafora.

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Metafora.