3. prosince 2012 v 22:40 | Briannag |  RC Recenze

Kniha: Smrtící chaos
Autor: Matt Dickinson
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 304
Žánr: drama, dobrodružné, napětí
Doporučený věk: 12+

Zdánlivá drobnost - mávnutí motýlích křídel - uvede do chodu řetězec dramatických událostí a osudově ovlivní životy mnoha lidí. Matt Dickinson ve své mistrně napsané próze zavede čtenáře v krátkých "klipových" vstupech do rozličných prostředí - třeba na severní stěnu Mount Everestu, na palubu Boeingu 747, k jezeru Malawi, na dostihovou dráhu - a nechá je se zatajeným dechem sledovat klíčové okamžiky v životě svých hrdinů. Román vycházející z teorie chaosu je určen všem, kdo milují napětí, ale nespokojí se jen s povrchníčetbou. Klade řadu provokativních otázek a přináší překvapivé odpovědi.
Někteří přežijí. Jiní zemřou. Všichni jsme propojeni.

Autor - Matt Dickinson: je filmový dokumentarista, spisovatel a cestovatel. Byl na Mount Everestu, kde natáčel dokument, své zážitky pak popsal v knize Zóna smrti. Byl také na Antarktidě, kde sbíral materiál pro svou knihu Černý led.

Hodnocení obálky:Na první pohled mne obálka ničím nezaujala, když jsem se ale podívala po druhé, byla jsem nadšena. Na obálce vidíme zobrazené události z knihy. Je na ní horolezec, splašený kůň, králíček, ohořelé letadlo, jelen, muž běžící letištní halou a samozřejmě motýl, kterým to vše začalo a také skočilo. Velmi se mi líbí i plastické prvky jako je právě motýl a nadpis, ten je navíc zbarven do zlatova, což je velmi efektní při změně nasvícení. Takže ode mne obálka získává 4/5.

Obsah:Will sebere doma otci, pušku a společně se svým kamarádem se ulejí ze školy a vyrazí na lov. Zbraň v rukou dítěte, je možné zabránit tragédii? Jezdec Keroin přepne před závodem koně a ten upadne, je nějaká šance aby vyhrál závod? Pilotka Tina, má dnes špatný den. Jede pozdě do práce a mnoho z jejích kolegů je nemocných, nicméně pasažéři čekají neradi a tak se Tina snaží získat čas rychlou jízdou v autě… Malého Kamuzu napadnou paviání a on se ocitne v ohrožení života. Jakou šanci proti nim má ještě menší Bakili? Osmnáctiletá japonská horolezkyně pokořila Mount Everest, chce vítěznou chvíli oslavit s otcem, ale nemůže se mu dovolat. Co se děje?...

Hodnocení:Na čtení jsem se moc netěšila, nevěděla jsem co očekávat, ale nakonec jsem byla mile překvapena. Knížka o chaosu byla psána rádoby chaoticky, přesto se v tom neztratíte. V knize se na přeskáčku odehrává několik příběhů, které se vzájemně střídají a je jich právě tolik, aby jste si udrželi přehled, co se kde zrovna děje a zároveň to ve vás vyvolalo lehký dojem chaosu.
  • Líbilo se mi, jak se všechny události nakonec propojily
  • Místy mi to přišlo příliš kruté

Závěr: Kniha mne velmi zaujala. S podobným stylem psaní (střídání, vypravování několika příběhů) jsem se setkala poprvé a musím říct, že to má něco do sebe. Opět se nejedná o lehkovážné "teen" čtení, nýbrž o knížku vedoucí k úvahám. Jsem přesvědčena, že zaujme nejen ženy, ale i muže.

80 %
Za poskytnutí výtisku k recenzi, děkuji nakladatelství Fortuna Libri.

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Fortuna Libri.