10. prosince 2012 v 20:05 | Briannag |  RC Recenze

Zvítězí duch nebo lidskost?

Kniha: Temná akademie - Spoutaní
Autor: Gabriella Poole
Počet stran: 270
Žánr: YA, romantika, dobrodružné
Doporučený věk: 13+

Před začátkem nového semestru se Darkova akademie stěhuje do New Yorku. Cassie už není nováčkem, který jen tápe. Stala se silnou osobností, odhodlanou skrýt svá tajemství. Poté, co byla přijata mezi Vyvolené, se musí vyrovnat se svými neuvěřitelnými schopnostmi. Její láska ji přivádí do nebezpečí a zlovolný duch v jejím nitru získává stále větší moc. Zvládne se Cassie postavit mocným silám a nenávisti? Zachrání své přátele od strašlivého osudu, anebo je zahubí, aby spasila sama sebe? Kdekoli se objeví Darkova akademie, tam je smrt nablízku..

Autorka - Gabriella Poole: Narodila se ve Skotsku v roce 1964. Celý život se snažila prosadit jako autorka, ale než se jí to povedlo, prošla množstvím zaměstnání. Pracovala jako moderátorka v rádiu, barmanka, uvaděčka v divadle, obchodní asistentka… Nějakou dobu dokonce žila na Barbadosu, kde se živila jako zpěvačka v irském baru. Později se ale vdala a společně se svým manželem a jejich dvojčaty se přestěhovala spět do Skotska.

Hodnocení obálky:Obálka mi přijde docela zajímává, protože na první pohled vypadá stejně jako první díl, jen v zelené barvě. Ale při pozorném pohledu jsem zjistila, že obličej je mužský a panorama města bude zřejmě New York. Za pobavení dávám 3/5.

Obsah:Tentokrát se Darkova akademie objevuje v New Yorku. Cassie měla krátký čas, aby se vyrovnala s tím, že v ní částečně vězí duch Estelle. Bohužel se ale objevily další potíže - hlad. Cassie nyní potřebuje k životu životní energii lidí a pokud se při jejím odsávání nechá unést, tak dotyčný člověk zemře. Cassie se snaží držet hladovku, ale situace je čím dál tím horší až dojde k nevyhnutelnému…

Hodnocení:Předchozí díl mne příliš neuchvátil, o to více jsem byla na tento zvědavá…
V kvalitě čtení, záživnosti a poutavosti odpovídá prvnímu dílu. Není to žádný zázrak, ale přečíst se dá.

• Opět bych ráda ocenila tu originalitu duchů, protože kromě temné akademi nevím o žádné jiné knížce, která by se jimi zabýva.

• Cassie, já jí prostě nemám ráda. Přijde mi jako hrozný spratek.

Závěr: Máme před sebou druhý díl Temné akademie, navazuje na první díl, ale nepřináší sebou nějaké zvláštní překvapení, i když pár by se jich přece jenom našlo. Mě osobně čtení moc nezaujalo, ale to bude pravděpodobně otázka mého vkusu a ne kvality knihy, protože co jsem všimla, tak je mnoho lidí, co Temné akademii dává vysoké hodnocení. Takže mnou se nenechte odradit a směle do toho!

60 %

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Fragment.