21. března 2013 v 18:35 | Briannag |  RC Recenze

Kniha: Upíří deníky - Fantom
Autor: L. J. Smith
Díl: 12
Počet stran: 192
Žánr: fantasy, romantika, dobrodružné

Damon není mrtev. Sage, který ho na Temném měsíci najde, mu pomůže si na vše vzpomenout. Mystický výtah ho přemístí zpět do Fell's Church, aby mohl vysvětlit Eleně, co mu zachránilo život.
Mezitím Elenu a její přátele ohrožuje fantom, který se krmí negativními pocity. Společně fantoma zajmou do kruhu zaříkání a chtějí ho zničit. Fantom je ale silný, daří se mu našeptávat a vzbuzovat žárlivost. Damon a Stefan se jeho vlivem znovu obracejí proti sobě. Podaří se Eleně zabránit dalšímu konfliktu bratrů? Naleznou v sobě dost síly, aby přemohli fantoma?

Autorka - L. J. Smith: Lisa Jane Smithová se narodila 4. září. Rok je téměř nemožné určit, protože autorka je velmi citlivá na svůj věk. Je svobodná, bezdětná a než se začala věnovat psaní, živila se jako učitelka. Její knižní prvotina Upíří deníky se stala světovým bestsellerem a dočkala se i televizního zpracování.

Hodnocení obálky:Z obálky na nás tentokrát kouká tvář Meredith, což celkem jde, protože ta tu ještě nebyla a přitom zastává v příběhu dost významnou roli. Rozhodně větší než tvář z minulé obálky - Matt. Docela mě pobavil můj omyl. V první chvíli co jsem obálku uviděla jsem měla za to, že je to tvář seriálové Eleny.. Této obálce dávám pro změnu 4/5, protože se mi vážně líbí, jak Meredith splývají vlasy s pozadím a navíc je její tvář příjemná změna oproti modrookým a blonďatým na které jsem si stěžovala minule...

Obsah:Ukázalo se, že to co řádí ve městečku Fell´s Church je fantom. Podařilo se mu uniknout z Temné dimenze a teď hrozí, že se mu podaří ovládnout svět. Mají Elena a její přátelé šanci proti němu bojovat? Vždyť oni sami jsou v první linii těch, kterým hrozí nebezpečí. Fantom sílí a postupně se mu daří je dostat. Jak tohle může skončit?

Hodnocení:Ještě než se pustím do čtení, ráda bych se vyjádřila k první větě anotace: "Damon není mrtev." Hip, hip, hurá!!! Já jsem tomu prostě nevěřila, že by umřel. Věděla jsem, že se musí vrátit zpátky, já to prostě věděla! Doufám, že Elena už konečně prohlédne. I když ona si ho podle mě moc nezaslouží. V minulém díle mi dost lezla na nervy. Jediné co chci je, aby Damon konečně našel klid a lásku… Páni, to zní fakt děsně infantilně…

Po přečtení: Bylo to docela pěkné čtení, i když ten závěr mi přišel… nevím, jak jinak to říct, jako trapný… Takovéhle skupinové výlevy nemám moc ráda. Navíc mi přijde, že to nejpodstatnější se stejně nevyřešilo. A především by mne nesmírně zajímalo, s čím chce autorka přijít v dalších dílech, protože tohle téma už mi přijde zcela vyčerpané a pokud zase přijde s ohrožením Fell´s Church, bude to podle mě už fakt trapné. Myslím si, že už by to konečně mohla rozseknout a celý příběh uzavřít, protože mi přijde, že to už ztrácí šťávu. Nebo by se taky mohla věnovat pořádně tomu co nás stejně všechny zajímá nejvíc a to je vztah Damon, Eleny a Stefana.

• Damon žije.

• Skupinový výlev citů.

Závěr: Musím říct, že mi přijde, že celá série díl po dílu slábne. Přestože považuji v tomto případě seriál za podstatně lepší než knihy, pořád se jedná o dost dobré čtení a myslím si, že tohle je věc, která se v knihovně dobře vyjímá a bylo by škoda se s Upířími deníky neseznámit.

70 %

Zdroj obálky a anotace: nakladatelství Fragment

Anketa