RC Recenze: Bianca (Dcery obchodníka s hedvábím #1)

7. dubna 2013 v 22:42 | Briannag |  RC Recenze

Když opravdu chcete, dokážete cokoliv

Kniha: Bianca (Dcery obchodníka s hedvábím #1) Bianca
Autor: Bertrice Small
Počet stran: 328

Renesanční Florencie vášnivě ožívá ve svěží a živé historické romantické sérii legendární autorky bestsellerů Bertrice Small.
Giovanni Pietro d'Angelo, florentský obchodník s hedvábím, ani jeho manželka netouží po ničem víc, než provdat své dcery za bohaté a významné muže. Když však nebezpečná nerozvážnost přivede jejich syna k tragické nehodě, musí za ni pykat nejstarší dcera. Pietro d'Angelovi, musí dát krásnou Biancu za ženu mocnému a zhýralému Sebastianu Roveremu, který je vydírá, aby si tak koupili jeho mlčení.
S matčinou pomocí prchá Bianca ze svého temného, krutého manželského svazku, aby vyhledala přístřeší ve vile u moře. Šokující vražda manžela jí umožní konečně nalézt lásku. Jenže florentská společnost by nikdy neschválila muže, kterého si vybrala: prince Amira, vnuka Memheta Dobyvatele…

Autorka - Bertrice Small:Držitelka řady literárních ocenění, byla v anketě deníku New York Times vyhlášena za nejčtenější spisovatelku. Narodila se na Mahattanu a v souladu se svou profesí žije v nejstarším anglicky mluvícím městečku ve státě New York, na Long Islandu založeném roku 1640, který velmi miluje. Jelikož věří ve šťastný konec, žije už čtyřicet let s manželem, současně jejím osobním hrdinou, Georgem. Mají syna, snachu a tři rozkošná vnoučátka. Její největší vášní, kromě psaní, je její rodina a její zvířátka - rodinné kočky Finnegan a Syleser a stárnoucí korela Nicki. Je autorkou již 47 románů, zejména historických romancí ale i pěti fantasy romancí z cyklu Hetar, s nímž se brzy budou moci seznámit i čeští čtenáři. Mezi nejoblíbenější patří Kadin a dvanáctidílný cyklus o Skye O'Malleyové a jejích potomcích.
Je nositelkou mnoha literárních cen, jmenujme alespoň Career Achievement for Historical Romance a Lifetime Achievement Award by ROMANTIC TIMES za celoživotní práci, a členkou spisovatelských organizací The Authors Guild, Romance Writers of America, PAN a dalších.
Více se o ní můžete dozvědět na jejích stránkách http://www.bertricesmall.net/

Hodnocení obálky:Tentokrát mě obálka na první pohled nadchla a byla i důvodem, proč jsem si vybrala knihu k přečtení. Je vyvedena v teplých odstínech hnědé a oranžové. A dívku v červených šatech, která do pozadí skvěle zapadá, můžeme s trochou fantazie považovat za hlavní hrdinku. Myslím, že je to zatím nejhezčí obálka, kterou jsem z nakladatelství Baronet viděla a dávám 5/5.

Obsah:Bianca je nejstarší dcera obchodníka s hedvábím a nejkrásnější dívkou v celé Florencii. Všichni po ní touží a s napětím se očekává, jakého jí seženou ženicha. Celá Florencie je nesmírně překvapená, když si má vzít o dost staršího právníka nevalné pověsti. I Bianca se s tím těžce vyrovnává, ale její sňatek je platbou za bratrovu chybu. Po svatbě Bianca zjistí, že oproti jejímu manželství je peklo jenom sauna. V moci zvrhlého manžela a jeho zvrácené otrokyně prožívá mučivé okamžiky, dokud se jí nepovede utéct. Než se jí podaří dosáhnout anulace sňatku je její manžel zavražděn a ona je volná pro svou lásku - prince Amira. Ale všichni včetně jejích nejbližších se proti jejich vztahu tvrdě postaví a Bianca se musí rozhodnout, zda láska kterou prožívá stojí za to, aby kvůli ní obětovala vše na čem jí dosud záleželo...

Hodnocení:Bertrice Small je známá autorka románů. Její knihu Biancu bych zařadila mezi průměr její tvorby. Nebyla tak dobrá jako Letopisy z hranice, ale ani tak hrozná jako Cyklus Hetar (ten jsem mimochodem nebyla nikdy schopná dočíst) Příběh, který nám tentokrát autorka připravila je zajímavý tím, že tentokrát to není jen o zábavě, ale hlavní hrdinka dost zakusí než dojde svého štěstí a na konci mi stejně zůstala lehká pachuť protože musela zaplatit dost vysokou cenu.
Ze začátku mě navíc upřímně děsila hlavní hrdinka, která původně vůbec nepřipomínala typické hrdinky (na svou dobu netypicky vzdělané, svobodomyslné a odvážné ženy), které B. Small obvykle ve svých dílech používá, což mi přišlo trochu škoda. Nakonec sice Bianku okolnosti donutí se trochu pochlapit, ale pořád to nedosahuje obvyklé "smršti".

• Opravdu se mi líbila tvrdohlavost hlavní hrdinky, kolikrát jsem si při čtení knih kladla otázku, jak by děj pokračoval, kdyby postavy svoje "ne" skutečně dodržely.

• Nelíbila se mi výše ceny, kterou musela hlavní hrdinka obětovat

Závěr: Mě osobně kniha celkem líbila a jsem ráda, že ji mám doma. Bertrici Small čtu docela ráda a i když knížku řadím v jejím díle, jako průměr nebyla špatná a poskytla mi velice zajímavý náhled do společnosti renesanční Florencie a ačkoliv na můj vkus chyběla knize temperamentní hrdinka, vím, že jiné čtenářky to naopak ocení. Kniha bude příjemné čtení nejen pro čtenářky, která mají B. Small rády, ale díky své netypičnosti si myslím, že najde své zastánkyně i v týmu čtenářek, které obvykle B. Small moc nemusí.

65 %

Zdroj obrázku, anotace a informací o autorce: nakladatelství Baronet.