3. dubna 2013 v 20:19 | Briannag |  RC Recenze

Vraždu nikdy neberte na lehkou váhu

Kniha: Román prázdné rakve - Zrada
Autor: Gregg Olsen
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 280
Žánr: sociální detektivní román

Stalo se to velice rychle, jak už to u tak strašných věcí bývá. K Olivii se přiblížila čepel nože a zapíchla se jí do hrdla. Prudce a zuřivě. A jen vrah mohl vnímat ironii jejích posledních slov: Teče mi krev!
Když na večírku kdosi ubodá Olivii Grantovou, studentku, která přijela na výměnný pobyt, obvinění se městečkem Port Gamble šíří rychleji než nejpopulárnější zprávy na Twitteru. Skoro všichni ukazují prstem na Briannu, již mnozí pokládají za falešnici a jejího přítele Drewa. Čisté svědomí však nemá ani Beth Leeová, samotářka, u níž Olivia bydlela. Bethiny nejlepší přítelkyně Hayley a Taylor Ryanovy se pokusí její jméno očistit, přitom však objeví hustou pavučinu šokujících tajemství.

Autor - Gregg Olsen: Je to jeden z nejlépe prodávaných amerických autorů. Obdržel množství cen a v současnosti napsal více než 16 titulů. Svým prvním románem Závist, reprezentoval stát Washington v roce 2012 na národním knižním festivalu. Má smysl pro detailní vyprávění a umí velmi dobře zprostředkovat pohled do životů lidí, kteří se ocitli v kolotoči podivných událostí. Žije ve státě Washington společně se svou ženou a jejich dvojčaty.

Hodnocení obálky:Obálka se mi moc nelíbí. Je sice super, že obrázek odpovídá ději knížky, ale mohl být proveden jiným - zajímavějším způsobem. Navíc mě vždy uhodí do očí nadpis knihy, kdy ve slově "zrada" není velké písmeno, nemůžu si pomoc, ale jsem přesvědčená, že kdyby písmeno bylo zřetelně velké, kombiné dívky bělejší, vlasy červenější, nazelenalá barva zelenější a prkna podlahy zřetelnější vypadalo by to o dost lépe. Nicméně, ani teď to není tragédie a tak uděluji 3/5.

Obsah:V městečku Port Gamble byla zavražděna anglická studentka Olivie Grantová. Není to poprvé, co v zde došlo k vraždě a o to větší popularitu celá záležitost získává. Místní šerifka Annie Garnettová se snaží, seč může, ale stále jí uniká hlavní stopa. Vyšetřování je velmi obtížné, protože oběť, svědci i podezřelí patří mezi bohaté a vlivné lidi. Mezi tím se do vyšetřování pouští i místní genetická dvojčata Taylor a Hayley, která jsou obdařena vskutku výjimečným nadáním, cestou za vodítky narážející i na šokující tajemství, které se dotýká jich samotných.

Hodnocení: Velice zajímavě podaný román, který rozebírá nejen mladou generaci, ale i celkově mezilidské vztahy. Osobně mě hodně zaujal popis "mladých" jejich závislost na technických vymoženostech a systém hodnot. Já sama, se osobně do této skupiny ještě také počítám nicméně od toho co bylo popisováno v knize se až na závislost na technice distancuji, ačkoliv z pozorování okolí vím že je to pravda. Opravdu dobře byla napsaná první kapitola, kde je zavražděna Olivie Grantová. Myslím si, že ten popis byl opravdu perfektní a že něco podobného člověku opravdu letí hlavou.
  • Perfektní popis vraždy

• Zmatenost v minulosti a přítomnosti, občas jsem se v tom ztrácela

Závěr: Velmi dobře napsaná knížka, čerpající prvky ze skutečného příběhu se bude dobře vyjímat v každé knihovně. Je to příběh, nad kterým budete přemýšlet i po dočtení a který vám poskytne zajímavý náhled na dnešní společnost nebo na to, chcete-li, jak ji vidí autor. Knížku bych doporučila spíše čtenářkám, ale na druhou stranu může určitě zaujmout i čtenáře, rozhodně se nejedná o typicky dívčí čtení.

70 %
Za poskytnutí výtisku k recenzi, děkuji nakladatelství Fortuna Libri.

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Fortuna Libri.