6. dubna 2013 v 15:03 | Briannag |  RC Recenze

Vydavatel: Radioservis
Délka: 3:40 h
Zkrácená: Ano
Žánr: klasika, společenský román
Prodejce: Audiolibrix

Dramatizace slavného románu, který s ironickým podtextem líčí život na anglickém venkově konce 18. století, tamní rodinné vztahy a neutuchající snahy matek najít pro své dcery vhodné ženichy.

Autorka - Jane Austen: Narodila se 16. prosince roku 1775 a zemřela v červenci roku 1817. Specializovala se na psaní společenského románu se zaměřením na život venkovské šlechty, ke které ona sama také patřila. Na svou dobu získala kvalitnější vzdělání než ostatní dívky. Poté co zrušila své zasnoubení, strávila zbytek života jako neprovdaná. Napsala mnoho slavných děl, která se řadí ke klasice anglické literatury, např: Pýcha a předsudek, Rozum a cit, Emma...atd.

Přebal CD: Musím říct, že přebal CD mne nenadchl ani omylem. Dvě ošklivé porcelánové panenky částečně skryté za vějířem opravdu nejsou můj šálek čaje. Takže dávám 1/5.

Obsah:Příběh Elizabeth Bennetové a jejích sester je velice známý přesto Vám ho pro jistotu v hrubých rysech naznačím. Děj se odehrává koncem 18. století v Anglii v rodině venkovského šlechtice, který má pět dcer. Všechny jsou už ve věku na vdávání a jeho žena paní Bennetová nemá jiný životní cíl, než je dostat pod čepec. Avšak zatímco její nejstarší dcery, krásná Jane a chytrá Elizabeth jsou společensky přijatelné o nejmladších dcerách vážné Marry, nevycválané Kitty a hloupé Lydii se to říct nedá. Když si sousední panství pronajme mladý a zámožný pan Bingley zatroubí matka Bennetová do útoku, pevně odhodlaná provdat za něj svou dceru. Skutečně se zdá, že se Bingley "chytil" na krásu Jane, avšak jeho vážnému příteli, bohatému panu Darcymu se to nelíbí. Veselé Elizabeth se pro změnu nelíbí zachmuřený pan Darcy, přesto se při mnoha příležitostech potkávají a příběh se začíná zamotávat…

Hodnocení:Musím říct, že z vyprávění příběhu jsem byla nadšená. Interpretů bylo několik a díky tomu, byl poslech velmi příjemný a nenudil ani na okamžik, takřka každá postava měla svůj vlastní hlas. Na druhou stranu mě velice zklamalo, že toto byla zkrácená verze a velice ráda bych si poslechla, existuje-li, i plnou verzi. Každopádně, i když jsem ze zkrácení radost neměla, na příběhu to znát nebylo a poskytlo to možnost vstoupit autorce do děje. Takže je tam i pár chvil na začátku každé kapitoly, kdy Jane Austen román píše a předčítá jej svým neteřím a synovcům, což mi přišlo velmi sympatické a byla to dobrá náplast za zkrácený příběh.

• Perfektní vypravěčské schopnosti

• Zkrácená verze

Závěr: Velmi povedená audiokniha, která potěší každého, kdo by se chtěl nenásilnou a zábavnou formou seznámit s klasikou anglické literatury. Díky příjemným hlasovým projevům interpretů je příběh velice poutavý a i samotný příběh je zajímavý. Knihu doporučuji každému, kdo chce zkusit audioknihy, protože tohle je opravdu dobrý kousek, ale i těm, kteří musí načíst povinnou četbu do školy (i když je to zkrácená verze tak na přehled o čem to je, to bohatě stačí.)

100 %
Za poskytnutí výtisku k recenzi, děkuji e-shopu Audiolibrix.

Zdroj obrázku a anotace: e-shop Audiolibrix.