16. června 2013 v 15:20 | Briannag |  RC Recenze

Autor: Christopher Paolini
Vydáno: 2009
Nakladatelství:Fragment
Počet stran: 488
Žánr: fantasy, dobrodružné
Doporučený věk: 11+

Jeden chlapec, jeden drak, svět dobrodružství. Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě - Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou... První díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.

Autor - Christopher Paolini: Narodil se 17. listopadu roku 1983. Pár let žil s rodinou na Aljašce ale většinu svého života strávil v Montaně. Když ukončil domácí výuku, začal psát román Eragon. Kniha vyšla poprvé na začátku roku 2002 v rodinném nakladatelství. Brzy poté knihu objevil Carl Hiaasen a doporučil ji svému vydavateli. Ten ji roku 2003 vydal a Eragon se Safirou se rozletěli do světa.

Hodnocení obálky: Obálka je vyvedená v tmavě modré barvě a téměř celou přední stranu zabírá modrý drak, zřejmě Safira. Líbí se mi, že je barva obálky sladěná s jednou z hlavních postav. A jsem ráda, že je na světě opět další obálka, která souvisí s dějem knihy. Takže obálka Eragona ode mě získává 4/5. Plný počet nedostala, protože by se mi na obálce líbilo něco blýskavého, co by připomínalo safíry. Ale nevadí i 4/5 je hezké hodnocení.

Obsah:Farmářský chlapec najde při lovecké výpravě na nebezpečné území Dračích hor záhadný kámen, jaký ještě nikdy v životě neviděl. Vezme ho domů a doufá, že za něj pořídí jídlo pro svou rodinu. To se nepodaří a zdaleka to není jediná špatná zpráva. Do vesnice přijíždějí podivní, nebezpeční cizinci a velice se o kámen zajímají. Eragon ho ukryje a z kamene se vylíhne dračí mládě a legendy začínají znovu ožívat…

Hodnocení:Eragon je něco, co mi ve světě knih dlouho chybělo. Nový, atraktivní a zajímavý svět plný kouzel, starobylých řečí, legend a dnes už ztracených národů. Alagaësie je místo, které Vás pohltí a vy už se nebude chtít nikdy vrátit. Poprvé jsem Eragona četla ještě jako dítě, ale dodnes po něm ráda sáhnu a znovu a znovu se vydávám na pouť společně s mladým farmářským chlapcem.

• Zajímavý a dokonale propracovaný svět

• Ronanovo vyprávění mě nikdy moc nebavilo a mohlo být klidně kratší

Závěr: Knihu vřele doporučuji k přečtení každému, dítě i dospělému, protože Eragonův nádherný svět okouzlí každého. Jsem nesmírně ráda nejen, že jsem si Eragona přečetla, ale i to, že se ubytoval u nás v knihovně a já se můžu pustit do čtení, vždy když mám náladu.

100 %

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Fragment.