11. června 2013 v 16:45 | Briannag |  RC Recenze

Autor: Anna Franklin
Vydáno: 2002
Nakladatelství: Pragma
Počet stran: 224
Žánr: příručka
Doporučený věk: neomezené

Kniha velekněžky a praktikující pohanky Anny Franklin je zasvěcením do přírodní magie oslavující den letního slunovratu. Nabízí poutavý historický a kulturologický přehled přístupů k tomuto svátku, seznamuje s rozmanitými tradicemi jeho oslav, věnuje pozornost bohům a nadpřirozeným bytostem spojovaným s jednotlivými obdobími vlády slunce. Předkládá rovněž praktického průvodce zahrnujícího recepty posvátných pokrmů a nápojů či návody ke zhotovení magických olejů a kadidel.
Magické slavnosti letního slunovratu představují návrat k pohanským kořenům uctívání slunce a vybízejí k pozornějšímu naslouchání mocné přírodě. Proto jsou vhodné k přečtení nejen při příležitosti vítání příchodu léta.

Autorka - Anna Franklin: Narodila se v Anglii a více než třicet let se zabývá životem pohanům a posledních patnáct let působí jako vyšší kněžka. Pracuje také jako terapeutka, učitelka, umělkyně, spisovatelka a fotografka. Mimo jiné napsala knihy Tarot posvěceného kruhu a Dožínkové slavnosti.

Hodnocení obálky:Obálka se mi opravdu líbí. Pestré barvy, hezká malba přírody, ve které zaujímá největší část slunce, jehož slavností se kniha týká především. Nemám, co bych vytkla a tak uděluji 4/5.

Obsah:Kniha je uspořádána do sedmi kapitol a pěti dodatků. V kapitolách se postupně dozvídáme vše o slavnostech letního slunovratu. Seznámí nás s jeho historií i tradicemi a poučí nás o magii a věštbách prováděných v tento čas. Zjistíme jaké sbírat byliny a naučíme se tradiční recepty a na závěr se dočteme informace o obřadech slunovratu. Doplňkové vědomosti pak zjistíme v dodatcích.

Hodnocení:Mám radost z každé knížky, která zpracovává tématiky pohanství a sil přírody. Na knížce oceňuji zejména návody a recepty, ty především, protože mi přijdou fascinující a jsem šťastná, že se dochovaly dodnes. Ještě tu mám jednu drobnost pro milovníky upírů od L. J. Smith: Víte, že svěcená voda podle druidů se dělá z vody a sušeného sporýše?

Závěr: Knížka je velice komplexní, což je velmi dobře, protože tak poskytne plnohodnotné informace i člověku, který se dosud o tématiku pohanských oslav nezajímal. Zároveň si v ni ale najdou novinky a zajímavosti i lidé, kteří už se danou tématikou nějaký čas zabývají. Knihu mohu doporučit i lidem, kteří nemají s pohanstvím nic společného, protože recepty jako angreštový krém, bezový sekt a další, ocení určitě každý.

70%
Za poskytnutí výtisku k recenzi, děkuji nakladatelství Pragma.

Zdroj obálky a anotace: nakladatelství Pragma