13. června 2013 v 16:54 | Briannag |  RC Recenze

Autor: Liz Coleyová
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 304
Žánr: román

Bylo jí třináct, když se ztratila.
Zmizela své rodině,přátelům, světu. Když se zčistajasna objevila, zjistila, že jí chybí velký kus sebe samé.
Šestnáctiletá Angie Chapmanová se po třech letech od svého záhadného zmizení vrací domů. Z toho období si nic nepamatuje, jako by jí někdo vymazal všechny vzpomínky. Musí si poskládat příběh o všech hrůzách, které prožila, aby získala nazpět svůj život.
Liz Coleyová napsala znepokojivý, avšak fascinující psychologický příběh o křehkosti lidské mysli, o léčivé síle odvahy, naděje a lásky.

Autor - Liz Coleyová: Liz Coleyová debutovala sci-fi povídkami, které vyšly v časopise Cosmos a v několika antologiích. Proslavila se románem Out of Xibalba (2011), ve kterém se hlavní hrdinka, teenagerka, dostane ze současnosti do světa starých Mayů. Kniha Návrat z temnoty (Pretty Girl-13), kterou právě držíte v ruce, vychází ve více než deseti jazycích a na audioknihách po celém světě. Jak sama autorka tvrdí, snaží se vyprávět příběhy, které čtenáře trochu rozesmějí a trochu rozpláčou a donutí je přemýšlet o tom, co to znamená být naživu.
Liz žije v Cincinnati v americkém státě Ohio s manželem, dospívající dcerou, chrápajícím psem a kulhavou starou kočkou, a miluje hlasité předčítání. Kromě toho ráda šije, peče, hraje tenis, fotografuje a zpívá.
Více informací o ní naleznete na www.lizcoley.com

Hodnocení obálky:Na první pohled mě obálka nijak zvláště nezaujala, ale po přečtení knihy jsem ji začala chápat. To jsou přece dveře toho srubu a Angela, která z nich má vykročit do skutečného světa. Přesto, že ani tak se mi grafické zpracování moc nelíbí,ale přijde mi, že k obsahu knihy naprosto sedí a tak dávám 3/5.

Obsah: Vejde domů a radostně oznamuje rodičům, že už je doma. Přivítá ji ale jen pláč, šok a především zmatek. Tvrdí jí, že tři roky byla pryč. Nechápe, jak by to bylo možné proč, by si nic nepamatovala? Ale důkazy jsou neúprosné, ze zrcadla na ni nekouká obličej třináctileté holky, ale tvář šestnáctileté s očima, které viděly příliš mnoho. Začíná pátrání v hlubinách její paměti, po tom, kde strávila uplynulé tři roky… ale věci, které postupně vycházejí na světlo je možná lepší raději nevědět…

Hodnocení: Tento příběh byl neuvěřitelný. Ale ne neuvěřitelný ve smyslu nereálný, ale neuvěřitelný ve smyslu neuvěřitelně dobrý a poutavý. Patří mezi ty, které Vás naprosto zaujmou. Já jsem do knížky jen letmo nahlídla, jestli si jí mám dnes přečíst a už jsem se od ní neodtrhla. Trvala mi pár hodin a byla výborná.
Hlavní hrdinka byla neuvěřitelně silná osobnost a já ji strašně moc fandila, protože ona na to, co se jí stalo, byla sama. Buďme upřímní, její rodiče ji v tom prostě nechali, sice se snažili, ale přesto v tom byla sama. Na druhou stranu, i kdyby její rodiče byli jiní, člověk je v tom vždycky sám. Protože, můžete to vyprávět, jak často a jak dramaticky chcete, přesto ten kdo to skutečně prožil jste vy. Ostatní si to mohou jen představovat a to se skutečnosti nikdy nemůže vyrovnat. A to platí jak pro to dobré v životě, tak pro to zlé. Mimochodem, to co se skrývalo ve srubu, jsem svým způsobem tušila a závěr knihy mi přišel jako to nejděsivější co se v celém díle odehrálo. Hlavní hrdinka byla jeden z nejobětavějších a nejnesobečtějších lidí, které jsem kdy přes knižní stránky poznala. Srovnáním s realitou se ani neobtěžuji, protože neznám v reálu nikoho, kdo by se vyrovnal vymyšleným hrdinům...

• Všechno. Příběh, hlavní hrdinka, autorčin styl...

• Neseděla mi postava otce. Podle mě v tom Angelu i její matku nechal samotnou a vůbec jim nepomáhal. V podstatě Angele nikdy nedal nějak více najevo, že je šťastný, že se vrátila.

Závěr: Knihu naprosto a vřele doporučuji. Jedná se o hluboký a nesmírně poutavý příběh o lidské krutosti a osobní síle. Patří mezi ty knihy, po jejichž přečtení vám vlastní problémy připadají hloupé a bezvýznamné, protože když nejde o život, nejde vlastně o nic. Myslím, že tato kniha, zatím neobdržela žádnou cenu, což mi přijde škoda, protože si myslím, že si ji rozhodně zaslouží.

100 %
Za poskytnutí výtisku k recenzi, děkuji nakladatelství Fortuna Libri.

Zdroj obrázku, anotace a informace o autorovi: nakladatelství Fortuna Libri.