26. července 2013 v 10:34 | Briannag |  RC Recenze

I zabijáci mají city… aneb kam se hrabou Romeo a Julie!

Kniha: Děti paranoie
Autor: Trevor Shane
Nakladatelství: Mladá Fronta
Počet stran: 316
Žánr: akční thriller, dystopický román

Od svých osmnácti let Joseph vraždil lidi kvůli něčemu, čemu věřil, ale co tak docela nechápal. Tato Válka trvá věky, ukrývá se ve stínech, řídí se přísnými pravidly a bojují v ní proti sobě dvě naprosto odlišné strany: dobro a zlo. Jen se neví, která je která. Vojáci této Války se skrývají mezi obyčejnými lidmi a jejich činy jsou vydávány za nehody nebo akty náhodného násilí, takže nic netušící normální lidé si ani neuvědomují brutalitu, kterou mají na očích. Zabíjení lidí je to jediné, co kdy Joseph poznal, a ve svém oboru patří k nejlepším. Když se mu však jeden úkol nepodaří splnit, pošlou ho jeho nadřízení za trest na smrtelně nebezpečnou misi. Joseph se při ní seznámí s Marií a jeho krvavé poslání poprvé v životě ustupuje do pozadí.

Autor - Trevor Shane: Narodil se 4. dubna roku 1976 v Americe. Debutoval svým románem Děti paranoie, první knihou z předpokládané trilogie. Je ženatý, má syna a spolčeně s ním a svou manželkou žije v Brooklynu. Více se o něm a jeho tvorbě dozvíte na jeho stránkách http://trevor-shane.com/

Hodnocení obálky:Tentokrát mě obálka moc nezaujala, Joseph na ní v té hučce a delších vlasech vypadá jako nějaký úchylák... Nicméně pozitivním faktem je, že nic moc obálka ukrývá nádherný příběh. Daleko horší to je, když to obráceně a nádherná obálka zdobí ošklivý příběh. Tentokrát uděluji 2/5, protože to žlutomodré pozadí za Joem nevypadá zase tak špatně.

Obsah:Joseph a Marie. Ti dva se nikdy neměli setkat, přesto, když se Joseph připravoval na jednu z nejobtížnějších vražd své kariéry, se potkali. Vrah a studentka nikdy se do sebe neměli zamilovat, ale když poprvé spatřil její úsměv, nebylo cesty zpět. Může ale ji, nevinou nic netušící civilistku vtáhnout do svého světa plného krve, smrti a zuřící války? A když to udělá, jakou cenu budou muset zaplatit?

Hodnocení:Celá kniha byla jedním slovem úchvatná. Příběh chladnokrevného výkonného zabijáka, který nelítostně zabíjel nepřítele, dokud se nesetkal s láskou. Sledujeme jeho proměnu z atentátníka na člověka, který je ochoten obětovat pro lásku všechno co má. Ačkoliv se ze začátku zdá, že tohle je příběh smrti, opak je pravdou, jedná se o příběh lásky, která s sebou přináší vše, a když by měla skončit, sebere všechno sebou.

• Vztah Josepha a Marie.
  • Podobnost s biblí.

Závěr: Knížka byla nádherná, ale strašně smutná. Přesto ji všem vřele doporučuji, protože příběh byl nejen nádherný, ale nutí i k zamyšlení. Alespoň mě při čtení podobných knih probíhá hlavou: "A co když je to pravda? Co když okolo nás zuří válka, o které nic nevíme, protože patříme k civilistům? Co když tuhle knihu napsal někdo, kdo se války účastnil, porušil pravidla a tenhle příběh byl jeho poslední výkřik, než ho najdou a zabijí?" Mno, uznávám, že mám možná až moc bujnou fantazii, ale přesto… Jen na úplný závěr bych ráda napsala, že mužští autoři by ze svých knih měli vynechat lásku. Vzpomeňme na Inheritanci a HP a relikvie smrti. Všímáte si toho obrovského rozdílu v koncích obou knih? Znovu opakuji, že páni autoři by měli ve svých knihách lásku nechat na pokoji, protože… protože… o tom si raději přečtěte sami. Děti paranoie jsou výborné dílo a nevěřím, že by někdo litoval času nad ním stráveným. Já osobně se hrozně moc těším na další díl v originále nazvaného Children of the Underground.

95 %
Za poskytnutí výtisku k recenzi, děkuji nakladatelství Mladá Fronta.

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Mladá Fornta.