RC Recenze: Před svatbou

25. července 2013 v 22:13 | Briannag |  RC Recenze

Všechno zlé je k něčemu dobré!

Kniha: Před svatbou Před svatbou
Autor: Jane Costello
Počet stran: 408

Co nejhoršího se může stát nevěstě? Když ji ženich nechá…
Zoe nemůže vydržet soucitné pohledy přátel i rodiny a vypraví se do Ameriky jako au-pair. S dětmi to jde hladce, ale problémem je jejich svobodný otec Ryan, který je nejen příšerně sexy, ale také trošku podivínský. Snaze si ho získat moc nepomůže, když ho málem zastřelí šípem z luku, nebo předvede kalhotky jeho kolegům z práce. Ještě že má Zoe své zábavné kamarádky Trudie, Amber a Felicity, s jejichž typickým britským humorem se každá nesnáz záhy promění ve smích a veselí. Podaří se jí tímto přístupem zdolat i nepřístupného Ryana a získat jeho srdce?

Autorka Jane Costello: Jane Costello dlouho pracovala jako novinářka v Liverpoolu. První román Bridesmaids (Družičky), který napsala na mateřské dovolené, se v roce stal okamžitým bestsellerem. Další veleúspěšný titul The Nearly-Weds (Před svatbou) dokonce získal cenu jako romantická komedie roku 2010. Jane je autorkou pěti knih, které se všechny dostaly do žebříčku deseti nejprodávanějších románů v Británii. Přeloženy už byly do 16 jazyků.
Jane Costello se po rozvodu vrátila do rodného Liverpoolu, kde žije se svými dvěma syny Otisem a Lucasem, a s přítelem Markem. Pracuje na další knize a přitom píše do novin a časopisů jako je Marie Claire, Sunday Telegraph a Daily Mail.
Více se o ní dozvíte na jejích stránkách www.janecostello.com

Hodnocení obálky:Obálka se nesnaží čtenáři nabízet "fotku z knihy" a přesto ději celkem odpovídá a jasně naznačuje, o co v knize půjde a ostrý červeno oranžový podklad tomu dodává ty správné "grády". Uděluji 3/5.

Obsah: Co nejhoršího se může stát zamilované ženě? Zůstat trčet před oltářem, zatím co milovaný ženich mizí v dáli a přesně to se stane Zoe. Aby se zbavila neustálého přísunu lítosti od všech známých, vyrazí do daleké Ameriky děla au-pairku. Jak už ale ukazuje průběh cesty, zkušená cestovatelka z ní není. Zoe si z drobných trapasů, které ji pronásledují, nic nedělá a těší se na svou novou "rodinu" se kterou má hned vyrazit na Bermudy. Jenže ještě ani nedorazí do Ameriky a její představa vezme za své. Její budoucí rodina nakonec najala jinou chůvu a na Zoe čeká nová rodina. Ale z paní R. Miller…

"Bohužel zlato. Já jsem R. Miller. Ryan Miller. A jak sama vidíte, rozhodně nejsem paní."

... se vyklube pán, který kromě toho že je neuvěřitelně sexy je také nemožný hulvát, protiva a diktátor. Vyjít s ním je obtížné i pro asertivní Zoe. Naštěstí jeho děti jsou celkem fajn a tak Zoe zůstává. Postupně si v Americe zvyká a začíná se sžívat i s Raynem a jejich soužití je čím dál větší a větší až se situace zkomplikuje a jako obvykle za to může chlap (kdo taky jiný, že dámy…) a Zoe si musí rozmyslet, jaký je vlastně její vysněný život.

Hodnocení:Moc se mi líbil autorčin styl, který byl živý a zábavný. Knížka se opravdu četla perfektně, akorát se přiznám, že pokud by mě u čtení někdo viděl, tak by si musel myslet, že jsem duševně chorá. Celá dojatá jsem brečela v smutné části a v zápětí, jsem brečela smíchy, aniž by mi stihly oschnout slzy smutku… Ale kniha byla vážně moc pěkná a smutné i veselé části byly v dobrém, pečlivě odměřeném poměru.

• Autorčin styl psaní
  • Přeslazený konec

Závěr: Knížku mohu jedině doporučit. Myslím si, že by jí v knihovně měla mít každá žena, když ji přepadnou chmury, protože tenhle příběh je zaručeně zažene. Autorka by určitě měla v psaní pokračovat, protože takovéhle autory podle mě svět literatury potřebuje.

70 %

Zdroj obrázku, anotace a informací o autorce: nakladatelství Baronet..