21. září 2013 v 15:58 | Briannag |  RC Recenze
Deník novodobé Lolity
Kniha: Pan S. Zavřít okno
Autor: Emma Beckerová
Nakladatelství: Mladá Fronta
Počet stran: 320
Žánr: erotická zpověď

Ellie je dvacetiletá Francouzka, která vede bezstarostný a povrchní život. Pak ale narazí na Pana S., "starého", pětačtyřicetiletého chirurga, s nímž ji spojuje záliba ve čtení a psaní erotických děl. Nejprve si vyměňují jen dopisy a esemesky, ale jejich vášnivý sexuální vztah se pak bouřlivě rozvíjí v hotelovém pokoji. Ellie barvitě vykresluje měsíce nedočkavého čekání, sexuální zážitky během tajných milostných schůzek i následující stručné telefonní hovory - bludný kruh, z něhož se marně snaží vymanit. Francouzské autorce Emmě Beckerové je 22, román je její prvotinou a spekuluje se, že se jedná o autobiografii.

Autor - Emma Beckerová: Po pátrání na internetu jsem zjistila, že román Pan S. je skutečně z velké části autobiografický a snad právě proto o autorce nenajdeme mnoho informací. Víme, že v době napsání knihy jí bylo 22 let a pochází z Francie, kde v současnosti i žije. Teď píše další knihu a nikoho už asi nepřekvapí, že v ní opět bude hrát velkou roli sex.
Našla jsem Vám jeden rozhovor s autorkou, najdete ho na http://www.femalefirst.co.uk/books/Monsieur-258861.html.

Hodnocení obálky: Obálka poměrně odpovídá obsahu knihy. Je na ní část dívky a převládají červené ozdoby. Krvavá rtěnka a lak na nehty ve stejné barvě. Na prstě je prsten se zralou jahodou a samozřejmě nechybí ani červeně vyvedený nadpis. Řekla bych, že obálka má působit nevinně vyzývavě. Mno, já bych asi vynechala snahu o nevinnost, protože ta v knize nemá místo a v případě, že by se obálka snažila být vyzývavá, bych doporučila prodloužit nehty a celý obrázek dívky zmenšit, aby se na obálku vešly i její silně nalíčené oči. V současné podobě obálce uděluji 2/5.

Obsah: Znuděná povrchní studentka se rozhodne přidat si do sbírky svých sex. partnerů postaršího chirurga. Ale v tomto případě narazí pomyslná kosa na pomyslný kámen. Chirurg pan S. ji uhrane svou nespoutanou sexualitou a Ellie mu naprosto propadá. Když se později "vztah" přestane vyvíjet správným směrem, ztrácí Ellie půdu pod nohama a její život smysl.

Hodnocení: Musím říct, že jsem po přečtení knihy byla poměrně zklamaná. Četla jsem Padesát odstínů šedi a čekala jsem, že Pan S. bude jimi inspirován, jako spousta podobných děl, a i když to nevidím ráda, byla jsem s tím smířená. Ale Pan S. byl jiný. Čekala jsem, že kniha bude mít nějaký příběh, ale v podstatě to celé bylo o nahžavené lolitě, která se potácela mezi nažhaveným čekáním na pana S. a sexem s ním. Upřímně se přiznám, že takové lidi jako je hlavní hrdinka upřímně nesnáším a nedovedu si představit, že bych někoho takového ve svém okolí měla.
  • Trápení hlavní hrdiny. (Lidi, já jí nesnáším.)

• Nulový děj

Závěr: Knížka se mi skutečně moc nelíbila. Je možné, že jsem ji nepochopila, ale nelíbil se mi ani styl psaní autorky. Jsem skutečně přesvědčená, že kniha je autobiografická, protože záliba v určitých knihách hlavní hrdinky odpovídá stylu psaní autorky. Ale mě to celé moc nesedělo. Nicméně pokud i vy čtete Serpiera, Manaru, Mandiarguese a podobné autory, je pravděpodobné, že se Vám pan S. bude líbit.

35%
Za poskytnutí výtisku k recenzi, děkuji nakladatelství Mladá Fronta.

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Mladá Fronta.