RC Recenze: Hříšný vévoda

31. října 2013 v 11:10 | Briannag |  RC Recenze
Člověk se nikdy neodkáže schovat dokonale

Kniha: Hříšný vévoda Hříšný vévoda
Autor: Adele Ashworth
Počet stran: 320

Romantický příběh plný tajemství, nebezpečí a nečekaných odhalení. Příběh, v němž nechybí láska, touha a vášeň. Vivian žije v poklidném městečku v Cornwallu, kde ji všichni považují za vdovu. Nikdo ze sousedů nemá ani ponětí, že je to žena z vyšší společenské třídy, která utekla z Londýna, aby zachránila jméno rodiny před skandálem. Jenže teď se objevil někdo, kdo vyhrožuje, že její tajemství prozdradí... Jeho mlčení si může Vivian vykoupit tím, že získá vzácný rukopis Shakespearova sonetu a autorovým podpisem, který nevlastní nikdo jiný než samotářský a tajemný William Raleigh, vévoda z Trentu. Muž, jehož pověst je černější než nejčernější cornwallská noc. Muž, který se raději všichni vyhývají a mluví o něm se zatajený, dechem... Vivian však nemá jinou volbu, než se vydat do jeho ponurého domu.

Autorka - Adele Ashworth: Absolvovala studium žurnalistiky na Univerzitě v Utahu a dnes žije s manželem v Texasu. Po dokončení univerzity začala pracovat jako letuška. Její celoživotní vášní bylo a je čtení románů. V roce 1990 se rozhodla napsat svůj vlastní a v roce 1993 se začala věnovat psaní na plný úvazek a vyšla její první kniha - Moje drahá Caroline. Dnes už má na kontě více než deset dalších románů.

Hodnocení obálky:Na obálce se mi ze všeho nejvíce líbí její barva - modrá. Pozadí modrých vln a sympatická dvojice, která se objímá. Obálka se mi líbí, ale přijde mi celkem tuctová, takže uděluji 2/5.

Obsah: Vivian se před svou minulostí ukryla do zapadlého městečka v Cornwallu. Ačkoliv pochází z urozené společnosti, zde vystupuje jako obyčejná žena a živí se prodejem květinových aranžmá. Stane se ale, že je ve svém úkrytu vypátrána a aby si zajistila mlčenlivost, musí pro vyděrače získat vzácný rukopis Shakespearova sonetu. Rukopis vlastní tajemný vévoda z Trentu, který byl před lety obviněn z vraždy své manželky a jen o kousek unikl šibenici. Vivian nezbývá nic jiného než vydat se za vévodou do jeho sídla a navrhnout mu obchod. Vévoda je ochoten prodej zvážit, ale je to něco za něco a cena rukopisu je v penězích takřka nevyčíslitelná. Čímpak ji vévoda asi vyčíslí?

Hodnocení:Knížka se mi celkem líbila, ale nemůžu tvrdit, že by to byl nějaký zázrak. Docela mě pobavilo, jak jinak vnímám věk u muže a ženy. Když jsem se dozvěděla, že Vivian je 35 let, proběhlo mi hlavou, jak strašně moc je na svou dobu stará. Naopak u vévody, kterému je rovněž 35 let, jsem se spokojeně pousmála, že je v nejlepších letech. Ale zpátky k ději.
Děj plyne pozvolna, občas trochu rychleji, místy pomaleji, ale míst, kde byste se kousali nudou, nebo vám bušilo srdce napětím, se nedočkáte.

• Vivianino povolání.

• Vivianin věk.

Závěr: Už z hodnocení toho nejlepšího a nejhoršího na knize je patrné, že knížka je průměrná, protože ani jedno není nijak tragické.
Kniha je příjemná oddechovka, kterou bych tentokrát doporučila, spíše straším čtenářkám, jednak kvůli věku hlavní hrdinky a druhak, díky pohodovosti a klídku s jakým děj plyne. Na druhou stranu kniha určitě potěší i mladé čtenářky, které si chtějí udělat pohodičku s knihou.

55 %

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Baronet.