RC Recenze: Rozdělená srdce

9. října 2013 v 18:43 | Briannag |  RC Recenze

Někdy se lidé musí rozejít, aby se k sobě mohli vrátit

Kniha: Rozdělená srdce
Autor: Bettina Belitz
Počet stran: 480
Žánr: YA, romantika, dobrodružství

Po přestěhování je sedmnáctiletá Elisabeth naštvaná snad na celý svět - přišla o všechny kamarády, na venkově není moc příležitostí k zábavě a navíc rodičům to tam naprosto vyhovuje. Všechno změní setkání s Colinem. Proč ji tento kluk od začátku neuvěřitelně přitahuje, to nedokáže vysvětlit. Chová se divně, odtažitě a dává Elisabeth jednu hádanku za druhou. Jaké je jeho tajemství? Co skrývá? Svým pátráním odhalí Elisabeth pravdu - její rodině, Colinovi i jí hrozí velké nebezpečí

Autorka - Bettina Belitz: Roku 1973 se narodila v Heidelbergu. Už jako dítě propadla úžasnému světu literatury a fantazie a začala psát vlastní příběhy. Poté, co vystudovala, začala pracovat jako novinářka. Přesto ale psát nepřestala a svá díla píše a vydává dodnes. V současnosti žije v malé vesnici a chová kočky, ovce, koně a slepice a z okolní přírody čerpá inspiraci pro své psaní.

Hodnocení obálky: Obálka mi na jednu stranu přijde taková nijaká a na druhou stranu, taková něžně pěkná. Nicméně faktem je, že její vzhled nemá s obsahem knihy moc společného a opravdu se nejedná o nějaký výrazný designový kousek. Takže ode mě získává 2/5. Mimochodem i když jsem obvykle pro doslovné překládání originálních názvů knih do češtiny v tomto případě musím udělat výjimku a napsat, že slovenský název Ukradené sny mi ke knize sedí o mnoho více.

Obsah: Ellie je v háji. Rodiče se už podruhé v jejím životě přestěhovali zrovna ve chvíli, kdy si konečně našla přátele a zapadla. A teď je tady, trčí v zapadákově se 400 obyvateli, nikoho tu nezná a nelíbí se jí tu. Už první dny ukazují, že nejen že nezapadne mezí místní, ale dokonce se jí nezdaří zžít se ani s místním prostředím. Dokonce to dojde tak daleko, že si začne vést seznam ztrát. Jediné rozptýlení od mizérie, ve které se nachází, jí přináší setkání s podivným, nafoukaným a všemi nesnášenými Colinem. Záhadný a arogantní muž Ellie zaujme a když na sebe několikrát narazí, začne se o něj Ellie zajímat v každé volné chvíli kterou má. Moc jich ale není, protože ji pronásledují nevysvětlitelné ztráty vědomí a nekonečná únava. Nakonec se přece jen spřátelí, ale jen do chvíle než se Colin setká s Ellininým otcem. Od toho okamžiku naberou události prudký spád…

Hodnocení: OMG!!! Nedokážu uvěřit, že jsem se pročetla 479 stránkami kvůli tomuhle konci! Nedokážu pochopit autora, který dokáže tohle svým hrdinům provést. Autorce bych skutečně vřele doporučovala, aby ze sebe fofrem vysypala další díl, protože jinak mám pro tuhle knihu jen výraz nejhlubšího opovržení!

Tak teď o pár minut později se na to podíváme pěkně v klidu:
Mno, takže situace se má asi takto. Když jsem knížku dočetla, začala jsem rozhořčeně vřískat a třást s ní, jako by z ní mohlo vypadnout pokračování. Vyletěla jsem z postele, chaoticky se oblékala a vše doplňovalo moje rozhořčené nadávání, ze kterého asi jediná souvislá část byla, že pokračování prostě bude, i kdybych ho měla napsat sama. No, tak toho se svět naštěstí bát nemusí, protože jsem vletěla na autorčiny stránky, překonala odpor k němčině a pokud jsem to dobře pochopila, tak už jsou na světě dvě další pokračování a vzhledem k tomu, že se jedná o trilogii, tak už je příběh Elizabeth a Colina vyřešen.

Ale zpět ke knize. Když jsme si tedy vysvětlili, že autorka napsala další pokračování (v opačném případě bych se asi zbláznila), můžeme přejít k rozebrání knihy. Líbila se mi a to moc. Popis stěhování, kdy Elli prochází jejich novým, cizím domem a vidí, jak jsou tam rozmístěny jejich věci stejně, jako byly v jejich původním domově, mi připomnělo mě samotnou. Malou, šestiletou a vystrašenou, jak jsem procházela naším novým, neútulným a cizím bytem a věděla jsem, že si nikdy nezvyknu (mimochodem měla jsem pravdu…) Prostě, kniha byla napsány výborným stylem a je velice jednoduché se s Ellie ztotožnit. Ať s tím stěhováním, tak i s jejím mátožným stavem. Jak jsem to tak četla, sama jsem se cítila nesoustředěná a malátná. A její sbližování s Colinem bylo prostě kouzelné.

• Autorčin styl psaní

• Konec.

Závěr: Knížka byla skutečně moc pěkná a musím říct, že mě docela mrzí, že u nás ještě nevyšlo její pokračování. Přijde mi to opravdu škoda. Ke čtení bych ji doporučila především dívkám, protože se jedná o zamilovaný příběh, i když nechybí ani dávka akce a napětí.

70%

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Fragment.