RC Recenze: Černý lev

26. prosince 2013 v 21:47 | Briannag |  RC Recenze
Láska a intriky

Kniha: Černý lev Černý lev
Autor: Jude Deveraux
Počet stran: 352
Žánr: romantika, fantasy

Statečnému anglickému dobyvateli přezdívají Černý lev kvůli jeho lví odvaze. Mezi nepřáteli nebo ženami nemá sobě rovného - dokud se nesteká s Lyonene, zelenookou kráskou, jejíž nezlomný duch se vyrovná tomu jeho. Odvážná dívka zdolá každou hrozbu, aby mohla stát po jeho boku, dokud ji žárlivost a kruté lži nezavedou přes Irské moře do smrtelného nebezpečí. Zachránit ji může jen jediný muž. Jedině Černý lev má dostatek odvahy, aby zničil spiknutí, jež je rozdělilo a hrozí rozetnout pouta lásky, která je spojila navždy.

Autorka - Jude Deveraux: Narodila se roku 1947 a vlastním jménem se jmenuje Jude Gilliam White. Má titul bakaláře umění a dříve pracovala jako učitelka na základní škole. Se svým druhým manželem adoptovala syna, který v roce 2005 zemřel při dopravní nehodě. Dnes žije střídavě v Severní Karolíně a Itálii, kde píše nové knihy. Její první kniha byla publikována v roce 1977. V současné době má na kontě více než 50 romantických příběhů, které byly přeloženy do více než 30 jazyků.

Hodnocení obálky:Obálka se mi líbí. Na pozadí romantického středověkého hradu, se objímá fešná, středověká dvojice. Sice úplně neodpovídá popisu hrdinů, ale to nevadí. Celá obálka na mě působí romantickým středověkým dojmem a tak uděluji 4/5.

Obsah:Všechno začne náhodou, když se potkají všemi obávaný Ranulf de Warbrooke, přezdívaný Černý lev a mladičká, krásná lady Lyonene. Už na první pohled se do sebe dvojice hluboce zamiluje a velmi rychle se domluví jejich svatba. Než k ní má dojít, rozjede se Ranul domů a to se jejich lásce málem stává osudné, protože v odloučení zapomíná na lásku, kterou k Lyonene cítil a naopak si vzpomíná na své pocity, když ho kdysi zradila žena, jíž dal své srdce. Přesto se na svatbu dostaví, i když už nepřipomíná šťastného muže, který z hradu před časem odjížděl. Všechno by se dalo ještě spravit, kdyby po obřadu nepřistihl svou novomanželku v objetí s jiným mužem, a jejich manželství nastoupí cestu do pekel. Situace se zlepší, když Lyonene zachrání Ranulfovi život. Ale pak klidné vody jejich vztahu rozmíchají kruté intriky a Lyonene prchá do Irska. Přijde si pro ní Ranulf, nebo bude rád, že se jí zbavil a vezme si za ženu svou milenku, která čeká jeho dítě?

Hodnocení: Ze začátku byl děj až zběsilý: viděli se, zamilovali se, vzali se… pak ale děj začíná váznout a pokud mám zhodnotit rozsah, myslím si, že by stačil poloviční. V momentě, kdy se do děje přimíchá lstivá Amice, je už celkem jasné, jak kniha skončí, a myslím, že bylo opravdu zbytečné knihu tolik protahovat.

• Konec. Ten se mi líbil a poslední stránky knihy mě rozesmály.

• Zbytečná délka. Stačila by takřka polovina stran.

Závěr: Jude Deveraux patří mezi moje nejoblíbenější autorky a i když kniha Černý lev nepatří k jejím nejpovedenějším, četla se pěkně a já ji mohu s klidným svědomím doporučit, všem milovnicím červené knihy.

60 %

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Baronet.