7. října 2014 v 10:11 | Briannag |  RC Recenze
Příběh třetí dcery obchodníka s hedvábím

Kniha: Dcery obchodníka s hedvábím - Lucianna
Autor: Bertrice Small
Díl: 3
Vydáno: 2014
Počet stran:

Hrdinkou třetího dílu cyklu Dcery obchodníka s hedvábím je třetí dcera florentského kupce Giovanniho Pietro d'Angela a jeho ženy Orianny, půvabná Lucianna. Není tak krásná ani temperamentní jako její starší sestry Bianca a Francesca, ale zato má praktické uvažování a umí dosáhnout svého. Po krátkém manželství se starcem ovdoví; nechce se znovu provdat a věnuje se obchodu. Osud s ní má ale jiné úmysly. Obchodní nadání zanese Luciannu až do Londýna - a její půvab ve spojení s klidnou povahou ji přivedou do náruče skvělého muže, který změní všechny její plány.

Autorka - Bertrice Small: Držitelka řady literárních ocenění, byla v anketě deníku New York Times vyhlášena za nejčtenější spisovatelku. Narodila se na Mahattanu a v souladu se svou profesí žije v nejstarším anglicky mluvícím městečku ve státě New York, na Long Islandu založeném roku 1640, který velmi miluje. Jelikož věří ve šťastný konec, žije už čtyřicet let s manželem, současně jejím osobním hrdinou, Georgem. Mají syna, snachu a tři rozkošná vnoučátka. Její největší vášní, kromě psaní, je její rodina a její zvířátka - rodinné kočky Finnegan a Syleser a stárnoucí korela Nicki. Je autorkou již 47 románů, zejména historických romancí ale i pěti fantasy romancí z cyklu Hetar, s nímž se brzy budou moci seznámit i čeští čtenáři. Mezi nejoblíbenější patří Kadin a dvanáctidílný cyklus o Skye O'Malleyové a jejích potomcích.
Je nositelkou mnoha literárních cen, jmenujme alespoň Career Achievement for Historical Romance a Lifetime Achievement Award by ROMANTIC TIMES za celoživotní práci, a členkou spisovatelských organizací The Authors Guild, Romance Writers of America, PAN a dalších.
Více se o ní můžete dozvědět na jejích stránkách http://www.bertricesmall.net/

Hodnocení obálky: Tahle obálka se Baronetu opravdu moc povedla. Obvykle byly u této série obálky horší než u originálu, ale u Lucianny toto rozhodně neplatí. Obálka sice nijak zvláště nesouvisí s dějem knihy, ale i tak se mi moc líbí. Na krásném pozadí divoké a romantické přírody je žena s překrásnými šaty, které dokonale ladí s přírodou v pozadí. Uděluji 4/5.

Obsah: Po tom, co láska způsobila jejím starším sestrám Biance a Francesce je Lucianna odhodlaná se jí vyhnout. Proto bez námitek poslechne přání rodičů a provdá se za starého knihkupce. Po jeho smrti se ale odmítá vrátit do rodičovského područí a rozhodne se zůstat neprovdaná a prodávat knihy ve svém obchodě. Poté začne pomáhat v prodeji také otci s jeho hedvábím. V obchodě se osvědčí a tak se ji cech obchodníků rozhodne vyslat jako svého zástupce do Londýna. V Londýně se Lucianna znovu setkává s Robertem, anglickým šlechticem se kterým se už seznámila dříve ve Florencii a který ji zaujal jako žádný muž předním...

Hodnocení: Mám takový dojem, že nám milá B. Small začíná stránout. V knize mě totiž hodně zaskočilo, že přibližně v půlce knihy, si hlavní hrdinka, naprosto z ničeho nic poté co jí hrdina vyzná lásku uvědomuje, že ho miluje, aniž by o její náklonnosti předtím v knize byla byť jen zmínka a ani poté co svou lásku vyhlásí ji nijak neodůvodní...
Jinak jsem úplně nepochopila, jak všude v anotaci a knize zdůrazňují, jak je Lucianna jiná než její sestry, protože mě přišla více méně stejná jako ony, ale to bude asi jen otázka názoru.

Závěr: Kniha celkem ušla, ale rozhodně znám od B. Small i lepší díla. Přesto se mi kniha celkem líbila a jsem ráda, že jsem se do čtení knih z cyklu Dcery obchodníka s hedvábím dala. Jsem si jistá, že kniha určitě najde své čtenářky.

65 %

Zdroj obrázku, anotace a informací o autorce: nakladatelství Baronet.