27. prosince 2014 v 9:23 | Briannag |  RC Recenze
Láska přemůže každé zlo

Kniha: Vzpomínka
Autor: Jude Deveraux
Vydáno: 2014
Počet stran: 440
Žánr: romantika, fantasy

Hayden Laneová je mimořádně úspěšná autorka milostných románů, má několik blízkých přátel a právě ji požádal o ruku krásný, inteligentní a pozorný Steve. Při práci na své nejnovější knize o provázanosti milostných vztahů v přítomných a minulých životech se však dostává do stavu, jaký nikdy předtím nezažila. Začíná být svým hrdinou Jamiem tak posedlá, že zapomíná na všechno ostatní a takřka si nevšimne, že se s ní její snoubenec rozešel. Snaha dát do pořádku vlastní život a zároveň získat podklady pro román o Jamiem ji zavede k vědmě, která jí poodhalí tajemství jejích někdejších životů. Jeden z nich prožila jako půvabná Callie v alžbětinské době a druhý jako lady de Grey v edvardovském období. V hypnóze, kterou podstoupí, je vtažena do vzrušujících příběhů plných intrik, zášti a tragické osudové lásky, která trvá dlouhá staletí a prochází mnoha proměnami. A čím hlouběji Hayden proniká do vlastní minulosti a odhaluje pouto, které ji váže k Jamiemu, tím usilovněji se snaží zlomit kletbu, která nad ní visí už celá staletí, a dosáhnout na štěstí v nynějším životě.

Autorka - Jude Deveraux: Narodila se roku 1947 a vlastním jménem se jmenuje Jude Gilliam White. Má titul bakaláře umění a dříve pracovala jako učitelka na základní škole. Se svým druhým manželem adoptovala syna, který v roce 2005 zemřel při dopravní nehodě. Dnes žije střídavě v Severní Karolíně a Itálii, kde píše nové knihy. Její první kniha byla publikována v roce 1977. V současné době má na kontě více než 50 romantických příběhů, které byly přeloženy do více než 30 jazyků.

Hodnocení obálky:Obálka mě docela zaujala, ačkoliv celkově je taková nijaká. Mou pozornost získala právě tou svou nenápadností, nenadchne ani neurazí, což je u knih z řad červené knihovny poměrně neobvyklý jev. U těchto knih bývají obálky poměrně kýčovité, a proto této decentní uděluji 2/5.

Obsah:Zvláštní příběh o lásce proplétající se celým bytí po dobu všech životů a lidské nenávisti a snaze dvojici rozdělit. Příběh pojednává o dívce a chlapci, jejichž osud byl spojen v jeden už ve chvíli, kdy se narodili. Celé dětství strávili jeden vedle druhého spojeni prazvláštním poutem, ale teprve poté co dospějí, začne se okolí pokoušet jejich pouto rozbít.

Hodnocení: Dojemný příběh začíná v současnosti a postupem času se díky hypnóze, kterou podstoupí hlavní hrdinka propadáme stále hlouběji a hlouběji do minulosti až se nakonec zastavíme v šestnáctém století. Příběh se mi líbil, protože mám ráda, když se v knihách objevují minulé životy a návraty do nich, což se v knihách J. Deveraux občas objevuje. Tento příběh k nim patří a já jsem se při jeho čtení dobře bavila.

Závěr: Ačkoliv tato kniha patří k tomu slabšímu, co Jude Deveraux napsala, přesto se jedná o dobrou knížku, při jejímž čtení se čtenářky určitě nudit nebudou. Kniha obsahuje množství zvratů a záhad, takže čtení je zajímavé od začátku až do konce.

65 %

Zdroj obrázku a anotace: nakladatelství Baronet.